Om meg

Bildet mitt
...ble arbeidsledig den 17. mars. Nå har han bestemt seg for å blogge seg gjennom søken etter en ny jobb innen media/kommunikasjon/informasjon. Andreas har blitt 30 år, er medieanalytiker og en kløpper med tekst. Han bor på Vålerenga i Oslo, med samboer, hund og katt.

mandag 10. januar 2011

Absurd døgnrytme og intervju

Hvis vi ikke regner med jula, så er dette den tredje mandagen jeg er arbeidsledig. Den tredje mandagen jeg våkner og tenker at det er ganske deilig å ikke stå opp tidlig. Denne mentaliteten begynner nå å straffe seg, for jeg har aldri før hatt så - til de grader - bisarr døgnrytme.

Det verste er jo egentlig at jeg ikke legger meg så seint. Jeg slukker lyset rundt klokka tolv, omtrent sånn som jeg gjorde da jeg hadde jobb. Problemet er at jeg til stadighet dupper av om formiddagen slik at jeg ikke får sove før 05:00. Jeg blir så eitrendes forbanna der jeg ligger, så sinna at jeg svetter på ryggen, knytter nevene og skjærer tenner. Jeg sparker av meg dyna, står opp og spiser. Hver gang jeg spiser rett før jeg legger meg får jeg mareritt.

Så der har du meg. Jeg sovner rundt 05:00, ligger med mareritt til klokka blir 10, og står opp. Blid som en sol.

I dag drakk jeg kaffe og pratet litt jobb med en kompis som jobber i Monster. Litt unyansert stilling, som ennå ikke er utlyst. Ikke sikkert den blir det heller, men den virker interessant. Kompisen min har pappaperm og driver nå med det samme som meg. Dank. Eller, han har jo pappaperm så han er jo naturligvis glad for å henge med toåringen sin. Men hverdagen hans er slettes ikke ulik min.

I morgen skal jeg på et intervju hos Hammer&Hanborg. Det er et rekrutteringsfirma som legger kabal med media- og kommunikasjonsfolk. Hun som ringte meg og spurte om jeg ville ta en prat, hadde lest bloggen min. Det er moro. Jeg gleder meg til intervjuet, for det tyder på at det skjer noe her.

For skal jeg være helt ærlig, så begynner jeg å bli litt lei av å sove så lenge jeg vil på mandager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar