Om meg

Bildet mitt
...ble arbeidsledig den 17. mars. Nå har han bestemt seg for å blogge seg gjennom søken etter en ny jobb innen media/kommunikasjon/informasjon. Andreas har blitt 30 år, er medieanalytiker og en kløpper med tekst. Han bor på Vålerenga i Oslo, med samboer, hund og katt.

fredag 7. januar 2011

Oppfølging av myter og bloggsynergieffekt

I går etterlyste jeg flere myter vedrørende det å være arbeidsledig dere vil ha bekreftet eller avkreftet. Blant annet var det en som foreslo håndarbeid for å få dagene til å gå. Vel, nå er jo ikke dette en myte per se, men er broderi noe for en med altfor mye fritid?

Ettersom jeg hverken kan brodere eller hekle, bestemte jeg meg for å endelig sy sammen den relativt nye buksa jeg kjøpte i Liverpool. Og hva er vel bedre med et "før"-bilde:
Kordfløyel er ganske stilig.
Som dere ser, så har sømmen ved venstre lomme gått opp, og siden det allerede er ganske små lommer på buksa, detter altså alt jeg måtte ha i lomma ut. Og slik går ikke an. Jeg fant fram nål og tråd, og etter fem minutter - tah-dah:

Kordfløyel er nå enda stiligere.

Det er ganske greit å fortsatt kunne sy. For hvis ikke jeg klarer å få meg en jobb, sånn ever, så er det praktisk, og ikke minst særs økonomisk å kunne fikse slike ting på egen hånd. Myten er derfor bekreftet - det har noe for seg å pusle med håndarbeid når man ikke har noe annet å gjøre. Man blir sy-sselsatt. Eh.

Til neste uke skal jeg ta fatt på de andre tipsene jeg har fått, som blant annet innebærer å være full på dagtid, mate ender ved elva og undersøke hvem som har tid til å sitte på café klokka ett på en hverdag.

Over til noe annet. Jeg begynner faktisk å merke en slags effekt av bloggingen. Store aktører i kommunikasjonsbransjen har tatt kontakt med meg, som en følge av min dokumentering av livet til en som stort sett driver dank. Jeg har ikke fått noe konkret tilbud om fast jobb ennå, men det viser at det jeg driver med faktisk har noe for seg. Selve æren for eksponeringen av bloggen må jeg tildele dere som leser og følger den, og som reposter og retwitrer min selvpromotering. Dette dreier seg om livet mitt, og jeg er selvfølgelig svært takknemlig for dette.

Nå er det helg. Eller er det? Dagene går i surr. Jeg vet at det er fotballkamp på tv i morgen. Så da betyr det at det er fredag i dag. God helg folkens!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar