Om meg

Bildet mitt
...ble arbeidsledig den 17. mars. Nå har han bestemt seg for å blogge seg gjennom søken etter en ny jobb innen media/kommunikasjon/informasjon. Andreas har blitt 30 år, er medieanalytiker og en kløpper med tekst. Han bor på Vålerenga i Oslo, med samboer, hund og katt.

mandag 13. desember 2010

Sysselsetting, myter og hverdag

Ja altså, nå har jeg vært arbeidsledig i tre og en halv time. Foreløpig har det gått greit, jeg har spist frokost og gått tur med Pluto. Men jeg har også søkt en jobb hos Riksrevisjonen. Den så fin ut. Ikke verst. Jeg tenker at dersom jeg klarer å skrive én vettug jobbsøknad hver dag, bør jeg klare å få meg en jobb før pengene tar slutt.

Det er mange myter om det å være arbeidsledig. Den første myten jeg skal bekrefte/avkrefte er Daytime Television. Mange tenker at såpeserier/talkshows og arbeidsledighet går hånd i hånd, men ettersom jeg er relativt sær i forhold til hva jeg gidder å se på, på fjernsynet, tviler jeg på en eventuell bekreftelse av denne myten.

Jeg har sett på Ellen, et talkshow med rikslesben Ellen Degeneres. Det var ganske kjedelig. Jeg har også sett på Ekstrem rengjøring - et program om å vaske hus. Og jeg har sett på Days of Our Lives. Det var verre enn Ellen, og dermed en avskyelig form for underholdning. Myte avkreftet.

Morsomt at de prater om arbeidsledighet. Meta. 

Tannbørster: Kan brukes til alt. 

ARRRRR, where are the days of my life?

I morgen vil jeg antageligvis avlive myten om rulletobakk og arbeidsledighet.

Foreløpig har dagen gått greit. Jeg har ennå ikke kjent arbeidsledigheten på kroppen, jeg føler fortsatt at jeg er god for noe. Jeg har ikke sovet til langt på dag, og jeg har avstått fra Playstation 3. 

Jeg er optimistisk til morgendagen. 




7 kommentarer:

  1. Heier på deg, Andy!! PS: Jeg så også på Ellen, hun er jo LITT morsom da!

    SvarSlett
  2. Ellen var det beste av det verste. Så bittelitt morsomt. Bittebittelitt.

    SvarSlett
  3. Hvis du blir nødt til å se Days of Our Lives igjen: Følg med på produktplasseringene - de gjør serien LITT mer underholdende.

    her er et bra eksempel: http://youtu.be/oGtig5DiTxc

    SvarSlett
  4. ...oooohh, Cheerios! Og jeg som trodde det bare var apple som drev med slikt.

    SvarSlett
  5. Vanligvis føler jeg meg enig med deg, men likte ikke dissinga av ellen . Det er jo knallbra. Tror ikke du skjønner hennes ironiske distanse...

    SvarSlett
  6. Har Ellen en ironisk distanse? Til hva da? Seg selv?

    SvarSlett
  7. Eller er det din ironiske distanse jeg ikke skjønner kanskje.

    SvarSlett