Om meg

Bildet mitt
...ble arbeidsledig den 17. mars. Nå har han bestemt seg for å blogge seg gjennom søken etter en ny jobb innen media/kommunikasjon/informasjon. Andreas har blitt 30 år, er medieanalytiker og en kløpper med tekst. Han bor på Vålerenga i Oslo, med samboer, hund og katt.

onsdag 15. desember 2010

Maarud så Maarud

Lettere inspirert av denne fyren her, bestemte jeg meg i dag for å teste ut nok en myte om arbeidsledighet. Potetgull og Coca-Cola er ikke akkurat hjørnestener i et sunt, norsk måltid, men angivelig noe for en arbeidsledig.

For å komplimentere min status, trakk jeg på meg joggebuksa, en grå sådan, og gikk på butikken:

Strike a pose - now vogue

Jeg pleier sjeldent å handle mindre enn to ting når jeg først er på butikken. Selv om jeg ikke nødvendigvis skal ha full handlekurv,  tenker jeg som oftest at "da jeg først er her, kan jeg jo like gjerne handle inn flere ting, sånn, til ut over uka". Men ikke nå. Jeg rasket med meg 1,5 liter med Coca-Cola og en pose Maarud Potetgull. Med paprikasmak. Det så stusselig ut på handlebåndet. 



Da jeg kom hjem, slang jeg meg ned på senga og åpnet posen med potetgull. Jeg skrudde av korken på flaska. Jeg spiste en fem-seks flak og drakk to munnfuller med brus. - Dette var jo ikke galt, tenkte jeg, og kjente at dette faktisk var noe jeg kunne fint ha vent meg til. 

Men så fikk jeg angst. Tenk om dette er meg om to måneder? Eller til neste uke? Jeg reiste meg opp og tok dette bildet.

Fundament i et fullverdig måltid

Så gikk jeg ut i stuen og begynte på en søknad til denne, tilsynelatende svært interessante jobben, som min tidligere kollega Eva har tipset meg om. 

Heldigvis skjønte jeg fort at dette ikke er en tilværelse verdt å befinne seg i. Det er nå dag tre som arbeidsledig, jeg er ved godt mot og klar for en ren og ubrukt dag i morgen. Mon tro om jeg finner blanke ark og farvestifter.  



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar