Om meg

Bildet mitt
...ble arbeidsledig den 17. mars. Nå har han bestemt seg for å blogge seg gjennom søken etter en ny jobb innen media/kommunikasjon/informasjon. Andreas har blitt 30 år, er medieanalytiker og en kløpper med tekst. Han bor på Vålerenga i Oslo, med samboer, hund og katt.

fredag 31. desember 2010

Hæ? Ferie?!

Jeg har tatt meg fri i jula. Det er pussig, ettersom jeg ikke har noe å ta meg fri fra. Man mister hele følelsen av ferie når man ikke har jobb å komme tilbake til, akkurat som med helgefølelsen. Det er litt trist, men sånn er det nå en gang.

Førstkommende mandag begynner hverdagen med jobbsøking, forfatting av blogg og Oprah. Og akkurat som at det er litt ålreit å komme tilbake på jobb, er det altså litt ålreit å starte på kabalen med å få livet mitt i orden igjen. For jeg er et ordensmenneske. Og da er det helt streit å ha en jobb, en inntekt, en forutsigbarhet som jeg savner. Kall meg gjerne kjedelig og streit, men å ha orden i økonomien er liksom primært akkurat nå. Nok om bekymringer.

I jula fant jeg en jobb jeg vil søke på. Men det skal jeg da altså ikke begynne med før på mandag. For det tar tid å skrive søknad. Er det noe jeg har flust av er det tid, så det er jo ingen unnskyldning. Jeg har foreløpig ikke fått noe svar fra noen av søknadene jeg har sendt inn. Men - og det er et stort "men" foreløpig - jobbene jeg har søkt har frist til ut i januar. Derfor biter jeg ikke neglene mine. Ennå.

Nå er det snart 2011. Jeg mistenker at det blir mindre feriepenger i 2012, men at jeg får meg jobb snart, det er jeg sikker på. Godt humør for 2011 altså. Og godt nyttår!

1 kommentar: