Om meg

Bildet mitt
...ble arbeidsledig den 17. mars. Nå har han bestemt seg for å blogge seg gjennom søken etter en ny jobb innen media/kommunikasjon/informasjon. Andreas har blitt 30 år, er medieanalytiker og en kløpper med tekst. Han bor på Vålerenga i Oslo, med samboer, hund og katt.

tirsdag 4. januar 2011

Inspirasjon og desperat husfrue

Det er ikke bare meg som er arbeidsledig her i verden. I følge Nav kan arbeidsledigheten øke med 10.000 i løpet av de neste to årene. Jeg fikk et tips fra underskog om en danske i samme situasjon som meg, og som også har bestemt seg for å blogge om det. Bloggen er hysterisk, og har det fortreffelige navnet Dagpengeland. Den finner du her.

Jeg vet også om ei anna ei som har blitt arbeidsledig. Hun kaller seg selv Voe og var alle rosa bloggers mor. Voe er sliten og lei. Hun er lei av å bli hetset av misunnelige reggisfjes og skal nå angivelig få seg en vanlig jobb. - Nå er muligheten åpen for mange, og det er nok mange som har lyst til å overta Voes posisjon. Vi oppfordrer dem til å ta utfordringen, sier Rafiq Charania, daglig leder i blogg.no.

Den enes død er den andres brød?



Fra det ene til det andre, jeg har blitt husmor. Jeg vasker klær, kjøkkenbenk og passer en hund som krever like mye (om ikke mer) oppmerksomhet som en toåring.

Sjekk den rene og pene kjøkkenbenken a.

Skittent sengetøy. 60 grader, finvask. Og tøymykner.  

Pluto bjeffer på alt som ser ut som det rører på seg. Snø inkludert.

Jeg håper ikke Kristin labber inn med skitne sko når hun kommer hjem fra skolen. Og jeg håper hun legger skittentøyet i skittentøyskurven. For det er jo der det skal ligge. Ikke på badegulvet. Nå må jeg starte på middagen, slik at den er klar når Kristin kommer hjem. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar